Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stát by měl vymáhat 40 milionů za nelegální billboardy

CZK
CZK
Foto: INCORP images

Reklamní společnosti se provozem nelegálních billboardů u dálnic a silnic první třídy podle Pirátů obohatily o 40 milionů korun. Na dnešní tiskové konferenci vyzvali ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO), aby tuto částku po firmách vymáhal. Na začátku října zůstávalo u dálnic zhruba 600 nelegálních poutačů, další stovky jsou u silnic první třídy. Vyjádření ministra dopravy ČTK shání.

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek uvedl, že zástupci jeho strany v minulých dnech napočítali u dálnice D1 přes 150 poutačů, z nichž drtivá většina je podle nich nelegálních. "Je to vizitka nejen těch reklamních firem, které porušují zákon, ale i ministerstva dopravy a pana ministra Ťoka, že jsou zcela neschopni tento zákon vynucovat," řekl Michálek.

Piráti proto žádají vládu, aby Ťokovi zadala úkol tyto peníze po reklamních firmách vymáhal a podal na ně žalobu pro bezdůvodné obohacení.

Piráti tvrdí, že některé z nelegálních zařízení u dálnic využívají i některé politické strany, včetně vládní ANO. "Budeme požadovat po ministru dopravy, aby konečně hájil zájmy českého státu, a nikoli zájmy strany ANO," dodal Michálek. Další politickou stranou, která nelegální poutače využívala, je podle něj ODS.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silničáři před rokem napočítali zhruba 3000 nelegálních poutačů.

Ministerstvo i krajské úřady se hájí tím, že musí nejprve majitelům nelegálního poutače doručit výzvu k jeho odstranění. To je podle nich problém, protože u některých firem je složité dohledat jejich zástupce a sídlo.

Podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy stát může odstranit nelegální billboardy až po uplynutí lhůty, které musí ze zákona provozovatelům poskytnout. Ředitelství silnic a dálnic tak zatím odmontovalo kolem stovky poutačů. Náklady na tyto práce bude stát vymáhat po majitelích nosičů.

Témata:  billboardy Ministerstvo dopravy Peníze

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy